
In april is een onderzoek uitgezet onder het studentenpanel van De Haagse Hogeschool met als doel de tevredenheid te meten over de facilitaire en IT voorzieningen. 173 studenten (response van 32%) hebben het onderzoek ingevuld. Bedankt voor het invullen van de vragenlijst, want jouw feedback als student is belangrijk! Door jouw mening en ideeën te delen, beïnvloed je de keuzes die De Haagse Hogeschool maakt. Graag koppelen we de belangrijkste resultaten van dit onderzoek aan je terug.
Resultaten van het onderzoek
- Gemiddeld geven studenten de dienstverlening van Facilitaire Zaken & IT een 7,3 als rapportcijfer.
- 63% van de studenten vindt de inrichting en aankleding van hun studielocatie aansprekend, omdat het onder andere modern en rustig op hen overkomt.
- Studenten ervaren de leenmiddelen als handig en het leenproces als makkelijk. Ook maakt het lenen sommige middelen toegankelijker. De voorraad en kwaliteit van bepaalde middelen vinden studenten verbeterpunten.
- Studenten zijn het meest tevreden over de bereikbaarheid en de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de medewerkers van FZ&IT.
- Studenten willen betere beschikbaarheid en communicatie van IT- en facilitaire diensten, verhoogde kennis en klantgerichtheid van medewerkers.
- Ook de prijs en aanbod van het eten en drinken, en de beschikbaarheid voor afvalscheiding zijn aandachtspunten.
Benieuwd naar het hele rapport? Die kan je op deze pagina downloaden.
Wat doen we met de resultaten?
De bovenstaande uitkomsten worden gebruikt om de dienstverlening van de dienst Facilitaire Zaken & IT verder te verbeteren.
We hebben een aantal aandachts- en verbeterpunten vastgesteld die we verder gaan oppakken:
- Er worden focusgroepen georganiseerd waarbij we bepaalde thema's verder uitdiepen samen met de studenten op de verschillende locaties. Thema's die we gaan behandelen zijn o.a. de inrichting, bewegwijzering, eten en drinken, AVM, uitleenmiddelen en parkeergelegenheid.
- Er wordt onderzoek gedaan naar de nabijheid van de afvalscheidingsbakken op de hoofdlocatie.
- Er wordt extra aandacht geschonken aan klantgericht werken, hospitality trainingen, doorverwijzen naar juiste loket en het vergroten van productkennis.
- Er is goed nieuws voor studenten in Delft die de inrichting en aankleding van de studielocatie niet aansprekend vinden. Deze zomer worden twee studielandschappen op de tweede etage opnieuw ingericht. In de herfstvakantie worden een studielandschap op de begane grond en een studielandschap op 2e etage voorzien van nieuw meubilair.
Daarnaast wordt ook de communicatie richting studenten geoptimaliseerd onder andere door:
- De FZ&IT content op studentennet gaan we toespitsen op de student.
- Een communicatiecampagne om de bekendheid en de vindbaarheid van de informatie over onze dienstverlening op Studentennet te verhogen met extra aandacht voor nieuwe studenten.
- Het verhogen van de bekendheid met o.a. de volgende onderwerpen: vluchtroutes, werking van AVM-apparatuur, vergaderzalen boeken, uitleen van middelen (alle locaties) en e-lockers.
Heb jij het onderzoek niet ingevuld maar heb je toch ideeën die je graag met ons wilt delen? Van harte welkom! Stuur ons een mailtje communicatie-fzit@hhs.nl
De Haagse bedankt alle studenten die een bijdrage hebben geleverd aan dit onderzoek.